Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2022
Na postawie art. 14 ust. 2 pkt 2 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1062) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
L.p. |
Zakres działania |
Realizujący zadanie wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1. |
Powołanie Koordynatora oraz Zespołu ds. dostępności oraz przekazanie informacji do publicznej wiadomości |
Burmistrz Połczyna-Zdroju |
Wydanie zarządzenia na podstawie art. 14 ustawy |
Wykonano – Zarządzenie Nr 101/W/2020 Burmistrza Połczyna-Zdroju z dnia 09.09.2020 roku |
2. |
Zgłoszenie danych Koordynatora oraz Zespołu ds. dostępności do Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie Koordynator Przewodniczący Zespołu - Ryszard Lulek; Członek Zespołu - Marcin Bieńkowski |
Burmistrz Połczyna-Zdroju |
Pismo z dnia 02.10.2020 roku |
Wykonano |
3. |
Przegląd obiektów w jednostkach organizacyjnych w zakresie zapewnienia dostępności |
1) Centrum Kultury w Połczynie-Zdroju 2) Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Połczynie-Zdroju 3) Szkoła Podstawowa nr 1 w Połczynie-Zdroju 4) Szkoła Podstawowa nr 2 w Połczynie-Zdroju 5) Szkoła Podstawowa w Redle 6) Szkoła Podstawowa w Bolkowie 7) Przedszkole Samorządowe nr 1 w Połczynie-Zdroju 8) Przedszkole Samorządowe nr 2 w Połczynie-Zdroju 9) Przedszkole Samorządowe w Redle 10) Referat Komunalny i Ochrony Środowiska w/m
|
Pisemne informacje o wynikach przeglądów; konsultacje z kierownikami jednostek i ich przedstawicielami |
Wykonano |
4. |
Analiza dostępności architektonicznej budynku administracyjnego Urzędu Miejskiego w Połczynie-Zdroju |
Koordynator oraz Zespół ds. dostępności |
Sporządzenie deklaracji dostępności i umieszczenie jej w BIP Urzędu |
Wykonano |
5. |
Wykonanie audytów dostępności architektonicznej |
Podmiot zewnętrzny na zlecenie Gminy Połczyn-Zdrój |
Pisemne audyty dostępności architektonicznej, zawierające analizę stanu istniejącego i wskazanie sposobów poprawy zapewnienia dostępności |
Wykonano |
6. |
Dokonanie diagnozy dostępności architektonicznej oraz dostępności alternatywnej Urzędu Miejskiego w Połczynie-Zdroju oraz obiektów użyteczności publicznej organizacyjnych |
Koordynator oraz Zespół ds. dostępności w porozumieniu z Burmistrzem Połczyna-Zdroju oraz kierownikami jednostek organizacyjnych |
Przeprowadzenie stosownych konsultacji i analiz |
Wykonano |
7. |
Monitorowanie działalności podmiotów publicznych w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator oraz Zespół ds. dostępności wraz z kierownikami jednostek organizacyjnych |
Przesyłanie możliwymi środkami komunikacji niezbędnych informacji oraz prowadzenie bezpośrednich spotkań |
Na bieżąco |
8. |
Sporządzenie Raportów o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego i przekazanie danych do Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie |
Koordynator oraz Zespół ds. dostępności upoważnieniu przez Burmistrza Połczyna-Zdroju przedstawiciele jednostek organizacyjnych. |
Przekazanie w formie elektronicznej Raportów o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego |
Wykonano do 31.03.2021 r. Kolejne raporty co 4 lata |
9. |
Sporządzenie szczegółowego planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w roku 2022 i podjęcie stosownych działań, obejmującego obiekty: 1) Siedziba Urzędu Miejskiego w Połczynie-Zdroju 2) Szkoła Podstawowa nr 2 i Przedszkole Samorządowe nr 1 w Połczynie-Zdroju 3) Centrum Kultury w Połczynie-Zdroju – budynek przy ulicy Wojska Polskiego 54
|
Koordynator oraz Zespół ds. dostępności w porozumieniu z Burmistrzem Połczyna-Zdroju |
Realizacja robót budowlanych oraz działań techniczno-organizacyjnych przez Gminę Połczyn-Zdrój |
31.12.2022 r. |
10. |
Przedstawienie Burmistrzowi Połczyna-Zdroju bieżącej informacji o podejmowanych działaniach w zakresie realizowanych działań |
Koordynator oraz Zespół ds. dostępności i kierownicy jednostek organizacyjnych |
Przedstawianie półrocznej informacji ze stanu realizacji planu działania |
W terminach: 30 czerwca, 31 grudnia, danego roku kalendarzowego |
Opracowano dnia 26 października 2021 roku
Koordynator Przewodniczący Zespołu - Ryszard Lulek
Członek Zespołu - Marcin Bieńkowski
BURMISTRZ
Sebastian Witek