Data publikacji

Marka Szwajcaria Połczyńska na Uniwersytecie Szczecińskim

Marka Szwajcaria Połczyńska na Uniwersytecie Szczecińskim - Burmistrz i Sekretarz w trakcie prelekcji

#SzwajcariaPołczyńska Jak robimy markę mikroregionu Szwajcaria Połczyńska i dlaczego nie jest to proste – opowiedzieli podczas prelekcji na największej uczelni na Pomorzu Zachodnim Burmistrz Połczyna-Zdroju Sebastian Witek i Sekretarz Gminy Jacek Brzozowski. Wśród słuchaczy byli naukowcy, przedstawiciele biznesu turystycznego i studenci.
- Jesteśmy zaszczyceni tym, że środowisko naukowe dostrzega zaangażowanie Połczyna-Zdroju w tak nietypowej dyscyplinie, jak marketing miejsc – podkreśla Burmistrz Sebastian Witek. – Marka powstaje tak naprawdę dopiero od kilku miesięcy, a już ma sporo sukcesów. Udało się zaangażować wszystkie gminy z terenu historycznej Szwajcarii Połczyńskiej, czyli Złocieniec, Barwice, gminę wiejską Świdwin i Czaplinek, a także licznych przedsiębiorców. To oni są prawdziwym nośnikiem marki, ponieważ znakują naszym logo swoje naturalne produkty i miejsca pobytu turystycznego.
Spotkanie było I Seminarium Naukowo-Branżowym p.n. „Wyzwania rozwoju turystyki w województwie zachodniopomorskim". Spotkanie otworzyła dr Anna Gardzińska oraz Dyrektor Instytutu prof. dr hab. Grażyna Rosa wraz z Damianem Gresiem, Dyrektorem Wydziału Współpracy Terytorialnej i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego.
Seminarium organizowane przez Instytut Gospodarki Przestrzennej i Geografii Społeczno-Ekonomicznej Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Wydział Współpracy Terytorialnej i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego był okazją do inspirującej wymiany myśli, informacji i doświadczeń związanych z rozwojem turystyki w regionie.
Podczas paneli dyskusyjnych omówiono zagrożenia dla branży turystycznej w województwie. Wśród nich te globalne, jak pandemia, wojna i inflacja, ale też problem overtourismu oraz problem zaistnienia centralnej części województwa.
– Mamy centralną część województwa, mamy piękny pas pojezierza, padły wypowiedzi odnośnie Siemczyna i odnośnie Połczyna-Zdroju, odnośnie gminy Moryń, natomiast te obszary często borykają się z takim problemem, jak tych turystów przyciągnąć, jak tego turystę znad morza przyciągnąć do środka województwa – tłumaczy jedna z organizatorek dr Anna Gardzińska z Katedry Gospodarki Przestrzennej i Turystyki Uniwersytetu.
Dyrektor Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Geografii Społeczno-Ekonomicznej Uniwersytetu Szczecińskiego prof. dr hab. Grażyna Rosa spodziewa się następnych edycji seminarium:
– Zarówno te podstawy naukowe, teoretyczna, jak i praktyczne kreują nowe pomysły. Powstają już nowe inicjatywy, a to wszystko jest dla dobra naszego regionu. Widzimy jak się podnieść po pandemii i inflacji. Ta ożywiona forma naszego seminarium, jest zapowiedzią na dalsze, na pewno równie owocne, spotkania. Będziemy się starali, żeby odbywały się one cyklicznie.
W trakcie prelekcji Sekretarz Gminy Jacek Brzozowski wspomniał o realizowanej przez niego, przy zaangażowaniu dziesiątek osób, Akcji Eksploracyjno-Historycznej „Jezioro Tajemnic”. Akcja otrzymała w 2018 roku w Warszawie Grand Prix Nagrody Przyjaznego Brzegu, jednego z najważniejszych konkursów branży turystycznej – wyprzedając szczeciński projekt The Tall Ships Races. Wyróżnienie przyznawane jest m.in. przez PTTK oraz dwóch Ministrów RP. Doświadczenia z tego ogólnopolskiego i niekonwencjonalnego przedsięwzięcia pomagają dziś budować markę „Szwajcaria Połczyńska”.
W seminarium uczestniczyli przedstawiciele US oraz zaproszeni goście: prof. dr hab. Grażyna Rosa, Uniwersytet Szczeciński, dyrektor Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Geografii Społeczno-Ekonomicznej US; Damian Greś, Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, dyrektor Wydziału Współpracy Terytorialnej i Turystyki; Magdalena Bulikowska, Urząd Marszałkowski; dr Artur Pomianowski, dyrektor Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej; Sebastian Witek, burmistrz Połczyna-Zdroju; Jacek Brzozowski, Sekretarz Gminy Połczyn-Zdrój, Piotr Piwowarczyk, prezes Świnoujskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej; dr Marek Kolbowicz, Towarzystwo Wszechstronnego Rozwoju Collegium; Bogdan Andziak, Henrykowskie Stowarzyszenie w Siemczynie; dr hab. Beata Meyer, prof. US, kierownik Katedry Gospodarki Przestrzennej i Turystyki US; dr Agnieszka Sawińska, Uniwersytet Szczeciński; dr hab. Zbigniew Głąbiński, właściciel biura podróży Globtour; Marlena Szczecińska, dyrektor hotelu Marriott w Szczecinie; Małgorzata Duda, pilot wycieczek, przewodnik turystyczny; Tomasz Wieczorek, Centrum Informacji Turystycznej i Kulturalnej, Zamek Książąt Pomorskich; Katarzyna Kupczyk, sołtys Gądna, studentka kierunku Turystyka i Rekreacja; dr hab. Michał Kupiec, prof.US, Uniwersytet Szczeciński; Kamila i Norbert Chimkowscy, domek „Trzy Baby”; Mirosław Krasnowski ,Winnica Zodiak; Mariusz Getka, prezes Szczecineckiej Lokalnej Organizacji Turystycznej; dr Tomasz Duda, pilot wycieczek, przewodnik turystyczny; Lidia Lalak-Szawiel, miłośniczka Ziemi Łobeskiej.
I Seminarium Naukowo-Branżowe „Wyzwania rozwoju turystyki w województwie Zachodniopomorskim” odbyło w budynku Wydziału Ekonomii, Finansów i Zarządzania US przy ul. Adama Mickiewicza 64.
Uniwersytet Szczeciński to dynamicznie rozwijająca się, największa uczelnia na Pomorzu Zachodnim. Obecnie na jej siedmiu wydziałach studiuje ponad 11 000 studentów.

Najczęściej czytane

OSTRZEŻENIE METEOROLOGICZNE 03.05-04.05.2024 R.
Data publikacji:
OSTRZEŻENIE METEOROLOGICZNE 03.05-04.05.2024 R. MOŻLIWE BURZE…
więcej informacji
Bezpłatne stacjonarne spotkania informacyjne w Głównym Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich w Szczecinie
Data publikacji:
Szanowni Państwo,  z okazji 20 lat Polski w Unii Europejskiej Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Szczecinie wraz z partnerami zaprasza na cykl bezpłatnych stacjonarnych spotkań informac…
więcej informacji