Niesegregujący dostaną ostrzegawcze „żółte kartki”
Jednym z głównych celów systemu gospodarki odpadami komunalnymi jest zrealizowanie obowiązków wynikających z dyrektyw unijnych dotyczących m.in. zwiększenia poziomu recyklingu oraz odzysku odpadów zebranych selektywnie. Brak segregacji może doprowadzić do wzrostu ceny za odbiór odpadów.
W związku z powyższym gmina Połczyn – Zdrój wraz z firmą ATF sp. z o.o. rozpoczyna od dnia 12 kwietnia 2021 r. akcję upominawczą w zakresie zasad prawidłowej segregacji odpadów.
W przypadku stwierdzenia, w trakcie dokonywania odbioru odpadów przez firmę ATF sp. z o.o., że odpady na terenie nieruchomości są gromadzone niezgodnie z podziałem na pięć frakcji określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Połczyn - Zdrój, właściciel nieruchomości zostanie poinformowany o stwierdzonej nieprawidłowości poprzez umieszczenie na pojemniku i/lub worku żółtej naklejki ostrzegawczej, będącej jednocześnie informacją o konieczności przesegregowania odpadów. Jednocześnie informacja o adresie nieruchomości wraz z dokumentacją fotograficzną stwierdzającą nieprawidłową segregację zostanie przekazana przez firmę ATF do Urzędu Miejskiego.
W przypadku ponownego stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie segregacji odpadów Gmina podejmie decyzję co do sposobu postępowania z odpadami oraz będzie miała możliwość nałożenia kary finansowej w postaci podwójnej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami.
W razie pojawiających się wątpliwości co do sposobu prawidłowej segregacji odpadów zachęcamy Państwa do odwiedzenia strony: Nasze śmieci lub do bezpośredniego kontaktu z pracownikami Urzędu Miejskiego w Połczynie – Zdroju pod nr tel. (0-94)36 66 115.
